Alyvos karteris arba tiksliau alyvos karterio padėklas – tai automobilio dalis, kuri randasi apatinėje variklio dalyje ir atlieka kelias funkcijas:

  • Padėkle randasi alyva iš kur siurblio pagalba ji yra paduodama į variklį;
  • Tai savotiškas šilumokaitis, kuriame vyksta alyvos aušinimas;
  • Jis apsaugo vidaus degimo variklį nuo dulkių, purvo, smėlio ir kitų nešvarumų patekimo į vidų.

Alyvos karteris nėra labai tvirtas elementas, nors ir gaminamas dažniausiai iš metalo lakšto, tačiau dažnu atveju yra papildomai uždengtas automobilio dugno apsauga. Tačiau kai kuriais atvejais ir ši dalis gali būti pažeista. Dažniausiai taip įvyksta dėl šių priežasčių:

  1. Mechaniniai pažeidimai dėl susidūrimo su akmenimis, bordiūrais ar kitais kelyje pasitaikančiai tvirtais objektais.
  2. Dėl variklio perkaitimo gali atsirasti deformacija karterio ir jo padėklo susijungimo vietoje.
  3. Atsiradusi flanšo  arba tarpinės deformacija, kurios priežastimi dažnai tampa persukti varžtai

Karterio pažeidimas dažnu atveju veda prie alyvos pratekėjimo. Važiuoti automobiliu tokias atvejais negalima, nes alyvos trukumas gali nepataisomai sugadinti variklį. Jei pastebėjote viena iš žemiau išvardintų karterio gedimo požymių, tai kuo skubiau reikėtų pasirūpinti nauja detale ir imtis visų priemonių jos keitimui ir reikiamo alyvos kiekio variklyje atstatymui:

  • Alyvos žymės po automobiliu;
  • Alyvos slėgio automobilio sistemoje sumažėjimas;
  • Padidėjęs variklio alyvos sunaudojimas;
  • Vizualiai pastebimi padėklo pažeidimai, tokie kaip deformacijos ar įskilimai.

Savarankiškas karterio remontas nėra labai geras sprendimas, nes net ir nedideli nešvarumai, patekę į alyvą, o vėliau ir į variklį gali sukelti labai rimtus gedimus. Taip pat itin svarbu tinkamai užspausti tarpinę, nes atlikus tai nelygiai, per stipriai ar per silpnai reikš, kad alyvos pratekėjimo problema tęsis ir toliau.